Фото

Архітектурна фотографія. Як правильно фотографувати будинки

Урок по фотографії архітектури стане в нагоді практично будь-якій людині, тому що не тільки фотографи-любителі, а й люди, які беруть камеру в руки раз-два на рік, їздять … в відпустки!

Архітектурна фотографія , як жоден інший жанр, передає досвід перебування в певному просторі і місцевості. Саме будівлі на фотографіях найкращим чином допоможуть представити глядачеві де, в який час і за яких умов знаходився відпочиваючий, турист або мандрівник. Але, як і в будь-якому іншому жанрі, у фотографії архітектури є свої головоломки. Як найкращому чином фотографувати будинки, ми і розглянемо в цьому уроці фотографії.

  • Фотографія якихось промислових структур, торговельних центрів або бізнес-комплексів з заліза і бетону в місті, яке славиться своїми стародавніми храмами і садами, допоможе фотографу показати різноманітність. Ви покажете «рух» на знімку, якщо поруч з будівлями позаминулого століття зможете грамотно вписати і сучасний новодел.
© верхушки даху

© верхушки даху

Залишайте для старих будівель більше простору. Якщо є можливість включити в кадр дерева або іншу рослинність – робіть це. Такий підхід покаже камерність старих забудов і привнесе дух минулого, покаже настрій і підкреслить перекличку старого (архітектура) з новим (дерева, квіти і т.д.).

© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

 

  • Включайте в один кадр частини декількох архітектурних споруд. Пробуйте знайти загальні риси і вловити ритм в кольорі або деталях. Якщо не виходить відразу, можна спробувати зняти те ж саме в інший час доби або при іншій погоді.
© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

  • Будівля можна навіть просто «вирвати з контексту». Прибрати всі деталі навколишньої дійсності, щоб підкреслити відокремленість або самітність.
© Джуліано Мангані

© Джуліано Мангані

Якщо ви будете намагатися виключити з фотографічного поля всі «зайві» шматочки сторонніх будівель, може бути надто прямолінійна подача, яка хороша для фотографій нерухомості, призначеної на продаж. Залишайте деякий простір навколо об’єкта зйомки, це допоможе закріпити об’єкт в певному контексті. Наприклад, можна буде зрозуміти, наскільки щільна забудова в тому місці, де розташовується будинок.

© Марті Яу

© Марті Яу

  • Включайте в зображення тротуар, фрагмент вулиці, пішоходів – деталізація такого плану допомагає глядачеві перейнятися атмосферою і побачити те, що відбувалося очима фотографа.
© Fabrice Rose

© Fabrice Rose

  • Помилково вважати, що при зйомці архітектури не можна використовувати телеоб’єктив. Для свого роду стиснення перспективи, щоб отримати цікаву закономірність, можна скористатися длиннофокусной оптикою.
© Шарон Ріддік Гроппі

© Шарон Ріддік Гроппі

  • Можна включити в композицію ритмічні об’єкти: дерева в ряд, штахетник забору або тіні, які створять ритм і додадуть обсяг знімку. (Додатково можна прочитати матеріал, який був уже опублікований на ФОТОГОРЕ “Навіщо фотографу потрібні тіні” .) За рахунок цього полегшується композиція, навіть великовагові будівлі будуть виглядати більш гармонійно в кадрі.

 

© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

Використовуйте погодні умови собі на благо. Полуденне світло створить різкі тіні і додасть контраст зображення. Але якщо перед фотографом стоїть мета показати подробиці прикрашених фасадів, то найкраща погода буде в похмурий день, тоді розсіяне світло сприяє промальовування дрібних деталей.

© EGRA ЕГРА

© EGRA ЕГРА

  • Немає нічого більш динамічного за своєю природою, ніж сходи. Не бійтеся включати їх в композицію знімка, це обов’язково приверне увагу глядача.
© Рюсуке Коморі

© Рюсуке Коморі

 

Надумана і зовсім побита ідея природних рамок. Але вона працює. Буває досить тільки грамотно включити в кадр природне обрамлення, щоб він вийшов прекрасним зразком вашого туристичного надбання.

© Павло Еммінгс

© Павло Еммінгс

Поки виробниками не придуманий «antipeople-filtr», стежте за розташуванням людей, які потрапляють в об’єктив. Часом наявність людини в кадрі надає зображенню архітектури закінчений автентичний вигляд.

 © Алі Аль-Біль

© Алі Аль-Біль

Скульптура, ліпнина, барельєфи і архітектурні деталі – вимагають вашої уваги при зйомці. Розташовуйте ключові точки на лініях «золотого перетину», щоб на них в першу чергу було звернуто увагу глядача.

 

© Джанлука Турсі

© Джанлука Турсі

© EGRA ЕГРА

© EGRA ЕГРА

Використовуйте всі арки, які трапляються на вашому шляху. В їх обрамленні будь тривіальний сюжет з життя міста буде виглядати краще і цікавіше.

© Юрген Новотний

© Юрген Новотний

Якщо складно знайти арку, заповніть передній план якимось великим зображенням.

© Сергій Ейдерман

© Сергій Ейдерман

Деякі будівлі, особливо в центрі міст краще фотографувати пізно ввечері. У цифровій фотографії збільшення значення ISO може призвести до появи неприємних цифрових шумів в кадрі. Використовуйте штатив, щоб знизити ISO до прийнятних значень. Наприклад, 400 одиниць або менше, які дозволяють отримати кадри без шуму в умовах низької освітленості.

Промислова архітектура добре виходить при великій деталізації, тоді як руїни краще будуть виглядати в контексті навколишнього простору.

© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

Пам’ятайте про корекцію перспективи. Навіть середнє за висотою будівля буде все одно вище фотографа. Це є джерелом 99% спотворень архітектурної фотографії в світі.

© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

Спотворення не завжди погано, звертайте увагу на сходяться вертикальні лінії в кадрі. Використовуйте ширококутний об’єктив і нахиляйте саму камеру так, щоб весь фасад вписувався в кадр.

© Діма Звєрєв

© Діма Звєрєв

Підведемо підсумки

Будинки не рухаються. Тільки ледачий фотограф буде використовувати високе значення ISO, коли буде фотографувати архітектуру. Грамотний підхід полягає в тому, щоб почати знімати з низьким ISO (наприклад, 100). В архітектурної фотографії бажана велика глибина різкості. У глядача має бути вибір, яку частину будівлі він хоче розглянути. Її то він і повинен знайти в адекватному фокусі.

© Remy Frints

© Remy Frints

Велика глибина різкості означає невеликий отвір. Невеликий отвір плюс тривала витримка – занадто «важкі» для зйомки з рук. Отже, для того, щоб правильно фотографувати будинки і отримати хороші знімки, фотограф буде працювати зі штативом. Штатив більш надійний помічник для фотографа, що знімає будівлі, ніж різноманітність об’єктивів. Навіть з «звичайним півсотнею» можна отримати прекрасні фотографії архітектури. Тяжкість штатива можна і потерпіти. Адже, врешті-решт, будівлі просто красиві, і вимагають до себе поважного уваги.

© Саки Панагіотопулос

© Саки Панагіотопулос