Бізнес

Ніши для бізнесу: як вибрати вигідну і прибуткову

Від того, наскільки грамотно і грунтовно майбутній підприємець підходить до вибору ніші для свого бізнесу, залежить його успіх при розвитку справи.

Ніши для бізнесу: як вибрати вигідну і прибуткову

Ніши для бізнесу: як вибрати вигідну і прибуткову

Зміст

  1. Як знайти свою нішу в бізнесі – ключові моменти;
  2. Вибір ніші для бізнесу: потенційні клієнти і збут;
  3. Позиціонування і конкуренція;
  4. Актуальні і прибуткові ніші для бізнесу.

Незайняті сегменти можна знайти практично в будь-якій сфері, але можливості грамотно їх розробити присутні не завжди. Як вибрати нішу для бізнесу, щоб забезпечити його власнику успіх і зростання?

Як знайти свою нішу в бізнесі – ключові моменти

Потенційно перспективній ніші притаманні такі якості:

  • затребуваність – діяльність, якою планують займатися, викликає інтерес у суспільстві;
  • новизна – йде рука об руку з затребуваністю, але привертає клієнтуру незвичністю ідеї;
  • перспектива розвитку – наскільки буде зростати з часом попит на послугу або товар;
  • конкурентоспроможність – чи зможе нова справа змагатися з уже присутніми на ринку;
  • прибутковість – здатність приносити дохід, фінансовий потенціал.

Всі вільні ніші для бізнесу можуть потенційно стати прибутковими при грамотному підході. Вибираючи, які ніші для бізнесу не зайняті, важливо зосередитися на тих, в яких бізнесмен вже має певні знання і досвід.

Порожні ніші здаються привабливими на перший погляд, але, будучи новачком в обраній сфері, прорахувати можливі ризики, стратегію і подачу буде практично неможливо.

Вибір ніші для бізнесу: потенційні клієнти і збут

Не всі свіжі і цікаві ідеї на практиці виявляються прибутковими – багато за підсумком не виходять навіть на самоокупність. Щоб правильно вибрати нішу, слід задати собі кілька питань, які допоможуть зрозуміти її перспективи. Ось приблизний їх перелік:

  • На кого орієнтований бізнес, або яка його цільова аудиторія?
  • Чи буде ідея цікава своєю цільовою аудиторією?
  • Чому клієнти будуть вибирати саме цю послугу і саме у цього постачальника?
  • Які можливі недоліки ідеї?

Визначаючи аудиторію, потрібно взяти до уваги гендерний фактор, віковий діапазон цільової аудиторії, рівень доходів потенційних покупців і їх соціальний статус.

Наприклад, запускаючи інтернет-магазин з продажу фітнес-трекерів, які відстежують стан організму власника під час заняття спортом, цільовою аудиторією будуть активні молоді люди, порівну чоловіки і жінки, віком від 20 до 35 років із середнім і високим рівнем достатку.

Недоліки та можливі слабкі місця потрібно вивчити особливо ретельно. Щоб зрозуміти, яку нішу вибрати, є сенс опитати знайомих і друзів, зібрати інформацію в соціальних мережах або навіть організувати невелике дослідження – в залежності від масштабів справи, яку планується запустити. Саме нехтування потенційними ризиками і погубило багато нововиявлених фірм.

Проаналізувавши всі зібрані дані, можна приступати до конкретики – підраховувати необхідні вкладення, визначатися з кінцевою ціною на продукт, спрогнозувати час, за який діло вийде на самоокупність і принесе перший прибуток.

Позиціонування і конкуренція

Аналізуючи вигідні ніші для бізнесу, не варто захоплюватися виключно обсягом попиту на дану послугу або товар. Навіть при великому інтересі, який проявляють клієнти, можна не досягти успіху через некоректну подачу.

Успіх бізнес-ідеї багато в чому забезпечують такі чинники:

  • правильне позиціонування;
  • рекламне посилання;
  • здатність виділятися на тлі конкурентів.

На що будуть робитися акценти при позиціонуванні і розробці рекламного посилання, безпосередньо залежить від виду послуг, що пропонуються.

Актуальні і прибуткові ніші для бізнесу

Список перспективних ніш для бізнесу за останні 10 років суттєво оновився. Виріс попит на ремонт старих виробів, виготовлення товарів своїми руками, вирощування овочів і фруктів на фермерських господарствах. З’явилися нові модні віяння і тенденції, які потребують особливого ​​сервісу.

№1. Ремонт меблів і техніки. Попит виник після різкого стрибка цін на нову високотехнологічну продукцію.

Плюси:

  • високий попит, який часто перевищує пропозицію;
  • мінімальні витрати на рекламу.

Мінуси:

  • вузька спеціалізація видів ремонту;
  • часті проблеми з запасними частинами, що дає часом занадто високі ціни і відтік клієнтів.

№2. Кава на винос. Це кав’ярні з мінімальною торговою площею, які торгують кавою та іншими напоями, які можна забрати з собою. Тут можуть також пропонувати бутерброди і невеликі закуски.

Плюси: невеликі витрати на відкриття, оренду та оплату роботи персоналу.

Мінуси: асортимент в таких умовах складно урізноманітнити, що заважає утримувати постійних клієнтів і напрацьовувати нові.

№3. Відкриття онлайн-школи або онлайн-курсів.

Плюси:

  • одночасне охоплення великої аудиторії – можливість викладати значній кількості людей без великих вкладень;
  • економія коштів і часу викладача і учня.

Мінуси:

  • необхідна висока професійна кваліфікація, при якій можна передавати знання;
  • складнощі із залученням постійної клієнтури;
  • необхідність постійних рекламних витрат.

№4. Виготовлення виробів. Це можуть бути біжутерія ручної роботи, вироби зі шкіри або нанесення оригінальних принтів на одяг.

Плюси: клієнт отримує ексклюзивний товар, виготовлений особисто для нього. Попит на вироби ручної роботи досить високий.

Мінуси: специфічність товару; можливі високі витрати на рекламу.

№5. Створення сайтів під ключ. Багато фірм і компаній прагнуть до створення власного сайту, будь це односторінковий або сайт з розширеним функціоналом.

Плюси:

  • висока затребуваність;
  • наявність грошей в даній ніші.

Мінуси: необхідна висока кваліфікація в веб-програмуванні і практичний досвід.

№6. Створення профільного софту для компаній. У багатьох фірм виникає потреба створення програмного забезпечення, розрахованого саме під їх специфіку і робочі потреби.

Плюси:

  • висока затребуваність;
  • низька конкуренція на ринку;
  • наявність грошей в даній ніші.

Мінуси:

  • необхідна висока кваліфікація в програмуванні;
  • складності з плануванням доходу, так як замовлення відрізняються за рівнями складності і часу на їх виконання.

№7. Перукарні для чоловіків – виникли як данина моді останнього десятиліття на стильні і складні у виконанні чоловічі стрижки.

Плюси:

  • ідея знаходиться на піку інтересу;
  • низька конкуренція;
  • добра окупність.

Мінуси:

  • затребуваність ідеї може впасти відразу після того, як модні віяння підуть на спад;
  • знайти кваліфікованого і досвідченого чоловічого майстра не так просто, виникає потреба в кадрах, без яких справа не буде успішною.

№8. Надання послуг салону краси на дому у майстра або у клієнта.

Плюси:

  • відсутність витрат на утримання приміщення;
  • економія часу клієнта.

Мінуси: висока конкуренція на ринку даних послуг.

№9. Організація внутрішнього туризму. Поїздки в межах своєї країни стають альтернативою для тих, хто не може дозволити собі виїхати за кордон. У країнах СНД за останні роки також зріс інтерес до національного надбання.

Плюси:

  • порівняно невеликі витрати на організацію поїздок;
  • добра поінформованість про реалії відпочинку всередині країни обумовлює низькі ризики.

Мінуси:

  • необхідність рекламних витрат і зусиль по залученню туристів в ті місця, що не були до цього популярні;
  • оборот коштів істотно менший в порівнянні з іноземним туризмом, що позначається на підсумкових прибутках.

№10. Організація квестів. Цю нішу можна віднести до категорії бізнесу на розвагах. Це можуть бути різні «кімнати страху» або квести, засновані на певній детективній легенді.

Плюси: затребуваність даної ідеї серед молоді.

Мінуси: нестабільний приплив клієнтів.

№11. Вирощування і продаж екологічно чистої сільськогосподарської продукції в приватному порядку. Стає все більш актуальним при поширенні на ринку продуктів, вирощених з допомогою добрив.

Плюси: високий попит на натуральну продукцію.

Мінуси:

  • довгий вихід на самоокупність;
  • необхідність високих початкових витрат на виробництво;
  • велика кількість ризиків в плані кількості врожаю і його збереження.

№12. Створення Youtube каналу. Останнім часом аудиторія відомих youtube-блогерів стрімко зростає і за своїм розміром здатна конкурувати не тільки з відомими телезірками, але і навіть телеканалами.

Плюси:

  • величезна популярність youtube-блогерів у молоді;
  • високий заробіток на прямій рекламі і рекламі Google AdSense;
  • перспектива популярності на центральних телеканалах країни.

Мінуси:

  • якісний контент коштує дорого;
  • регулярність контенту для утримання аудиторії;
  • талант, здатність, харизма.