Фото

Захисні світлофільтри – чи дійсно потрібен?

Купуючи об’єктив, що не менш важливим чинником є покупка захисного світлофільтру. Навіщо це потрібно? Як випливає з назви – для захисту об’єктива , і це не просто порожні слова, а ділову пораду всім любителям і професіоналам для захисту своїх улюблених об’єктивів.

 Вид захисного фільтра для об'єктива

Вид захисного фільтра для об’єктива

Захисні фільтри захищають від :

  1. Залапиванія пальцями рук передньої лінзи об’єктива – це найчастіша помилка будь-якого фотографа. Навіть маючи за спиною не малий досвід, я все одно бачу і у себе і у фотографів залапать об’єктиви з їхніми відбитками пльцев. Як не крути, а іноді хочеш зняти захисну кришку з об’єктива, а її там немає, і лапа замість нього голу лінзу.
  2. Від механічних впливів . Іноді, передня лінза піддається ударам про фотосумку, плече, груди свідка на весіллі при зйомці викупу і т.д. Від цього себе убезпечити теж практично не можливо. Власне мотиватором до цієї статті послужило те, що я розбив свій захисний фільтр об кут барної стійки при зйомці репортажу. І якби не захисний фільтр, то передній лінзі довелося б не солодко. Тому фільтри реально захищають від маханічної впливів.
  3. Від пилу, бруду, рідини і т.д. Можна сміливо начепити фільтр і не хвилюватися за чистоту передньої лінзи.

Чи дійсно потрібен захисний світлофільтр ?

Так, на відміну від специфічних поляризаційних, зіркових, градієнтних і кольорових фільтрів, які потрібні тільки для вузького роду використання, захисний фільтр бажано завжди носити на об’єктиві. Для прикладу захисний фільтр раз так в 100 дешевше об’єктива, а хороший об’єктив за пару тисяч у.о. буде шкода подряпати. У тому випадку, якщо об’єктив піддався сильному впливу – то подряпини та інша неприємна дрібниця буде залишатися на фільтрі, який можна легко, безболісно, а головне – дуже дешево замінити на новий. А ще фільтр можна протирати будь ганчірочкою і також не переживати за те, що перший-ліпший шматок тканини не залишить подряпин на лінзі.

Після установки фільтра, передню лінзу можна точно так само закрити захисною чорною кришкою – тобто світлофільтр має дві різьблення з однієї й іншої сторони. Однією він вкручується в об’єктив, а інший імітується таку ж різьблення, як і на об’єктиві – наприклад для накрутки бленди.

Особисто я використовую захисні фільтри з поглинає ультрафіолет шаром, таким чином вбиваючи двох зайців. Захисні фільтри зазвичай маркуються як neutral, clear, зазвичай це виглядає як напис англійською мовою. Ультрафіолетовий світлофільтр маркуються як UV (0), UV (С) і т.д. У різних виробників різні позначення. Найкраще брати захисні фільтри з великою светопропускаемостью 95-97% і багатошаровим просвітленням. Можете ще почитати про поляризаційний фільтр .

Висновки:

Для дорогих об’єктивів наявність хоча б захисного або ультрафіолетового фільтра – це не розкіш, а незамінна річ , яка продовжить службу об’єктива. А як всім відомо, камери змінюються, а об’єктиви залишаються майже на все життя.